Professorillakin pallo hukassa

Kansalaisopiston Pallo hukassa -luentosarjan kolmannessa luentoillassa Kirkkonummen koulukeskuksessa eilen, aiheena ilmastonmuutos, puhujana meteorologian emeritusprofessori Juhani Rinne.

Rinne aloitti esitelmänsä näin:

Pallo hukassa on nyt kyllä mun kohdalla aika hyvä termi tässä. 30 vuotta mä olen näitä esitytksiä pitänyt ja edelleenkin on pallo hukassa et mä en tiedä mitä pitäisi ihmisille puhua tästä. Päivän lehdissä on aivan kamalia kirjotuksia, professoritason kirjotuksia, joista käy selvästi ilmi, että asiaa ei ole alkuunkaan ymmärretty. Ja vielä tänä päivänä. Mä kymmeniä vuosia sitten kuvittelin, että se menis ohi. Ja nyt sitten joukossanne saattaa olla joku professori joka ei ymmärrä asiasta mitään ja kaikki muut ymmärtää. Niin mitä mun pitäisi puhua?

Joten LasseT, Proto ja muut hienot uudet kommentaattorit, tuskin löydätte täältä vastauksia mihinkään kysymyksiinne. Jos Rinteen mukaan kaikki professoritkaan eivät ”alkuunkaan ymmärrä mistä on kysymys”, niin olettepahan ainakin akateemisessa seurassa.

One thought on “Professorillakin pallo hukassa

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s